Свої основні позиції бізнес озвучував на перших засіданнях в МІУ (ще до ухвалення постанови КМУ) – їдемо на тих ділянках, де є вантажі бізнесу, і експеримент має бути «в нуль», тобто не дорожче, ніж зараз коштують перевезення на цих же маршрутах. Незалежно від застосування приватних локомотивів на частини маршруту або під час перевезення «point-to-point». Однак у межах експерименту УЗ пропонує приватникам ділянки, де вантажу немає. Крім того, уже зараз зрозуміло, що ви можете отримати відмову в прийнятті маршруту в експеримент за наявності на ньому швидкісного пасажирського руху.
Важливо усвідомлювати, що в бізнесу немає завдання випередити один одного. Ми хочемо конструктивно підтримати ініціативу уряду й наших європейських партнерів зі створення відкритого конкурентного ринку залізничних перевезень не словом, а ділом і реальними інвестиціями.
Саме на стадії пілотного проєкту важливо зрозуміти, як це працює, на практиці вирахувати «секретну» локомотивну складову, налагодити модель взаємодії з інфраструктурою, з’ясувати, як може чи має переходити відповідальність за вантаж, з’ясувати, що ж з нитками графіків насправді, зрештою, скільки все це буде коштувати?
Ми наполегливо звертаємо увагу на вивізну роботу як на частину експерименту. Ідеться про вивезення маршрутів до найближчої станції примикання контактної мережі тепловозом вантажовідправника. Це дозволить:
-
зменшити дефіцит тепловозів в УЗ не за 5 років, а вже сьогодні;
-
зніме питання щодо закупівлі, наявності запчастин і пального для цих тепловозів;
-
зведе інвестиції на додатковий локомотивний парк до нуля. Ідеться взагалі-то про державні гроші й гарантії;
-
графіковість руху буде стимулювати вантажовідправника працювати не «за готовністю», а за контактним графіком;
-
незалежно від результатів перевезень «point-to-point», може працювати як з ухваленням нового Закону “Про залізничний транспорт” і тарифи, так і без нього.
Важливо розуміти, що необхідність появи пілотного проєкту щодо допуску приватних локомотивів на магістраль обумовлена перспективою ухвалення Закону України “Про залізничний транспорт”, який передбачає не просто відкриття ринку й зміну моделі його існування, а створення нового конкурентного ринку. Коли держава відкриває ринок залізничних перевезень, – це сильне системне рішення, що не терпить помилок і непрофесіоналізму.
https://railinsider.com.ua