Комітет Паризького меморандуму (Paris MoU Committee) затвердив на своєму 54-му засіданні результати інспекцій 2020 року. На початку липня на сайті організації були опубліковані новий рейтинг держав прапора і визнаних організацій (Recognized Organizations, RO) за результатами їх діяльності в минулому році. Ці списки вступили в силу з 1 липня 2021 року.
Приємно, що за підсумками 2020 року Україна покинула Чорний список, перемістившись з 65-го місця (в минулому році вона була на 8-му місці в Чорному списку) на 61-е місце оновленого рейтингу, чого якраз вистачило нашому прапору, щоб потрапити в Сірий список, нехай і на останнє місце.
Білий, сірий і чорний списки (White, Grey and Black (WGB) List) представляють собою групи прапорів – від тих, під якими судна продемонстрували найвищі показники ефективності і безпеки до прапорів, під якими судна затримувалися найбільш часто, чия діяльність пов’язана з високим або дуже високим ризиком.
Знаходження прапора в Білому списку свідчить про незмінно низькому по кількості затримань. Прапори, під якими судна продемонстрували середні показники ефективності і безпеки, відображаються в Сірому списку. Це повинно слугувати попередженням: їх перерахування в цьому списку може послужить стимулом для поліпшення показників і, отже, переходу в Білий список. У той же час прапори в нижній частині Сірого списку повинні проявляти обережність, не нехтувати ретельним контролем безпеки своїх судів, тим самим уникаючи ризику потрапляння в Чорний список в наступному році.
Нагадаємо, що WGB заснований на загальній кількості інспекцій і затримань протягом трирічного періоду за результатами не менше ніж 30 перевірок за цей період.
Що стосується актуального рейтингу Paris MoU, всього в ньому перераховано 70 прапорів: 39 в Білому списку, 22 в Сірому і 9 в Чорному списку. У 2019 загальна кількість держав прапора в WGB також становило 70, з яких 41 – в Білому списку, 16 – в Сірому і 13 – в Чорному.
Rank | Flag | Inspections in 2018-2020 | Detentions in 2018-2020 гг. | Black to Grey Limit | Grey to White Limit | Excess Factor |
White List | ||||||
1 | Denmark | 1199 | 12 | 99 | 69 | -1,80 |
2 | Norway | 1559 | 18 | 126 | 92 | -1,77 |
3 | Marshall Islands | 4280 | 65 | 328 | 272 | -1,72 |
4 | Bermuda (UK) | 169 | 0 | 18 | 6 | -1,69 |
5 | Netherlands | 2729 | 42 | 213 | 169 | -1,68 |
6 | Bahamas | 1851 | 27 | 148 | 111 | -1,67 |
7 | Greece | 736 | 9 | 63 | 40 | -1,63 |
8 | Singapore | 1808 | 30 | 145 | 108 | -1,59 |
9 | Cayman Islands (UK) | 410 | 4 | 38 | 20 | -1,59 |
10 | Japan | 138 | 0 | 15 | 4 | -1,54 |
11 | Hong Kong (China) | 1741 | 31 | 140 | 104 | -1,54 |
12 | Liberia | 4017 | 89 | 308 | 254 | -1,46 |
13 | United Kingdom | 922 | 17 | 78 | 51 | -1,42 |
14 | Malta | 4117 | 98 | 316 | 261 | -1,46 |
15 | Germany | 570 | 10 | 50 | 29 | -1,35 |
16 | Turkey | 732 | 14 | 63 | 39 | -1,34 |
17 | Italy | 927 | 19 | 78 | 52 | -1,34 |
18 | Isle of Man (UK) | 516 | 9 | 46 | 26 | -1,32 |
19 | Belgium | 208 | 2 | 21 | 8 | -1,30 |
20 | Sweden | 288 | 4 | 28 | 13 | -1,26 |
21 | Cyprus | 2018 | 53 | 161 | 122 | -1,24 |
22 | Barbados | 399 | 7 | 37 | 19 | -1,23 |
23 | France | 266 | 4 | 26 | 11 | -1,16 |
24 | Portugal | 1152 | 30 | 95 | 66 | -1,16 |
25 | Russian Federation | 1159 | 31 | 96 | 66 | -1,13 |
26 | Croatia | 92 | 0 | 11 | 2 | -1,07 |
27 | Latvia | 90 | 0 | 11 | 2 | -1,04 |
28 | Antigua and Barbuda | 2084 | 67 | 166 | 126 | -1,02 |
29 | Luxembourg | 201 | 3 | 21 | 8 | -0,99 |
30 | Gibraltar (UK) | 599 | 16 | 53 | 31 | -0,97 |
31 | Faroe Islands | 245 | 5 | 24 | 10 | -0,87 |
32 | Ireland | 144 | 2 | 16 | 5 | -0,81 |
33 | United States | 194 | 4 | 20 | 7 | -0,72 |
34 | Lithuania | 101 | 1 | 12 | 2 | -0,66 |
35 | Finland | 404 | 13 | 37 | 19 | -0,62 |
36 | Spain | 153 | 3 | 16 | 5 | -0,60 |
37 | Panama | 5754 | 275 | 435 | 370 | -0,58 |
38 | China | 128 | 3 | 14 | 4 | -0,26 |
39 | Morocco | 54 | 0 | 7 | 0 | -0,22 |
Grey List | ||||||
40 | Estonia | 71 | 1 | 9 | 1 | 0,01 |
41 | Saudi Arabia | 54 | 1 | 7 | 0 | 0,11 |
42 | Republic of Korea | 68 | 2 | 9 | 1 | 0,15 |
43 | India | 44 | 1 | 6 | 0 | 0,18 |
44 | Philippines | 133 | 6 | 15 | 4 | 0,19 |
45 | Kazakhstan | 34 | 1 | 5 | 0 | 0,27 |
46 | Poland | 68 | 3 | 9 | 1 | 0,28 |
47 | Curacao | 46 | 2 | 7 | 0 | 0,32 |
48 | Saint Vincent and the Grenadines | 392 | 25 | 36 | 19 | 0,36 |
49 | Azerbaijan | 57 | 3 | 8 | 0 | 0,37 |
50 | Iran | 87 | 5 | 11 | 2 | 0,38 |
51 | Vanuatu | 236 | 15 | 23 | 10 | 0,39 |
52 | Saint Kitts and Nevis | 121 | 8 | 14 | 3 | 0,45 |
53 | Algeria | 74 | 6 | 9 | 1 | 0,60 |
54 | Lebanon | 58 | 5 | 8 | 0 | 0,63 |
55 | Mongolia | 44 | 4 | 6 | 0 | 0,64 |
56 | Egypt | 41 | 4 | 6 | 0 | 0,68 |
57 | Switzerland | 57 | 6 | 8 | 0 | 0,77 |
58 | Cook Islands | 297 | 26 | 29 | 13 | 0,84 |
59 | Tunisia | 30 | 4 | 5 | 0 | 0,84 |
60 | Palau | 187 | 18 | 19 | 7 | 0,89 |
61 | Ukraine | 83 | 10 | 10 | 1 | 0,98 |
Black List | ||||||
Rank | Flag | Inspections in 2018-2020 | Detentions in 2018-2020 гг. | Black to Grey Limit | Risk | Excess Factor |
62 | Tuvalu | 39 | 6 | 6 | Medium | 1,09 |
63 | Sierra Leone | 312 | 33 | 30 | 1,30 | |
64 | Tanzania | 276 | 30 | 27 | 1,34 | |
65 | Belize | 283 | 31 | 27 | 1,37 | |
66 | Moldova | 350 | 41 | 33 | 1,69 | |
67 | Comoros | 336 | 45 | 32 | Medium to High | 2,17 |
68 | Togo | 430 | 60 | 39 | 2,44 | |
69 | Cameroon | 45 | 10 | 6 | 2,97 | |
70 | Albania | 74 | 17 | 9 | High Risk | 3,80 |
Вибухнула пандемія COVID-19 очевидним чином вплинувши на роботу Paris MoU. Щоб впоратися з обмеженнями, пов’язаними з пандемією і її наслідками, організацією було розроблено відповідне Керівництво, частково засноване на рекомендаціях ІМО і МОП, в яке вносилися поправки в зв’язку з постійно обставинами що змінювались.
Як би там не було, організація частково згорнула свою діяльність, що призвело до скорочення кількості перевірок, виявлення меншої кількості недоліків і, отже, меншої кількості затримань.
У 2020 році було видано сім розпоряджень про відмову в суднозаходів. Це показує зниження в порівнянні з 2019 роком, коли таких розпоряджень було 27. Всього за останні три роки 55 судам було відмовлено в доступі до причалів через багаторазові затриманя, п’яти судам – за «неявку на зазначену ремонтну верф» і двом судам – за спробу уникнути законного затримання. За той же період 12 судам було відмовлено в доступі двічі (13 – в період з 2017 по 2019 роки). За трирічний період судам під прапорами Коморських островів, Республіки Молдова, Об’єднаної Республіки Танзанії і Того відмовляли у видачі дозволів на судозаходи найчастіше.
Всього в минулому році було проведено 13148 інспекцій, і це набагато менше, ніж в 2019 році, коли суду піддавалися перевіркам 17913 раз. Відсоток затримань незначно знизився – до 2,81% (з 2,96% в 2019 році). Кількість виявлених недоліків, які потенційно можуть вести до затримання судна, знизилося до 1942 (з 2964 в 2019 році).
Якщо подивитися на показники держав прапора в цей непростий рік, відображені в WGB-списку, то, як сказано вище, Білий список став коротше на дві позиції (39 проти 41 в 2019 році), Сірий список містить 22 прапора (16 в 2019 році) , а Чорний список – 9 прапорів (13 в 2019 році).
Варто відзначити, що при 545 інспекціях судна під прапорами з Чорного списку затримувалися 41 раз (9,36%). У 2019 затримання склали 12%. Судна під прапорами з Сірого списку затримувалися в 4,6% випадків (7% в 2019 році). Судна під прапорами з Білого списку мали рівень затримань в 2,4% (2,2% в 2019 році і 2,3% в 2018 році).
RO уповноважені державами прапора проводити обов’язкові перевірки від їх імені. З цієї причини важливо контролювати їх власну ефективність; природно, список найбільш ефективних RO також представлений в річному звіті. Умовою участі в рейтингу є проведення не менше 60 інспекцій за 3-річний період. Звертає на себе увагу той факт, що за результатами 2020 року ефективність діяльності жодної з RO не згадується в рейтингу як «дуже низька». У наведеному нижче списку наведено 10 найбільш ефективних RO – на думку Комітету Paris MoU:
© Всеукраинская общественная организация производителей, переработчиков и экспортеров зерна, 1997-2024.
При цитировании и использовании любых
материалов ссылка на Украинскую зерновую
ассоциацию обязательна.При использовании в
интернет обязательна так же гиперссылка
на http://uga-port.org.ua
Розробка сайту
Для реєстрації на сайті зверніться, будь ласка, до адміністрації УЗА admin@uga.ua