Звернення ГРОМАДСЬКОЇ СПІЛКИ “ЗА ВІДРОДЖЕННЯ РІЧКИ ДНІПРО, ЯК ГОЛОВНОЇ ТРАНСПОРТНОЇ АРТЕРІЇ УКРАЇНИ” до УКРАЇНСЬКОЇ ЗЕРНОВОЇ АСОЦІАЦІЇ: щодо обговорення Законопроекту розробленого з метою відродження річкового судноплавства, здешевлення логістики перевезень, перш за все, сільськогосподарської продукції, зняття критичних перевантажень з залізниці та автотранспорту, зокрема, у період збору врожаю, а також законопроект розроблений у відповідності до статей 351 та 353 додатку XXVIII Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, статті 8 (2) Директиви Ради 2003/96/ЄС та Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію, що затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 року № 847-р.
Ваші думки стосовно данного Законопроекту просим направляти на e-mail: president.pu.dniproriver@gmail.com або inbox@uga.ua
Президенту Української зернової асоціації
ГОРБАЧЬОВУ М.О.
Шановний Миколо Олексійовичу!
Дозвольте засвідчити Вам свою високу повагу від усіх членів громадської спілки «За відродження річки Дніпро, як головної транспортної артерії України» (далі – громадська спілка).
Наша спілка була створена 30 червня 2017 року з метою сприяння формуванню потужного та конкурентоспроможного ринку транспортної річкової логістики та відновленню Дніпра, як головної транспортної артерії України. Основними цілями діяльності спілки є:
– захист інтересів портових міст, зокрема м. Миколаєва, м. Херсона та інших міст і селищ, що розташовані на Дніпрі у здійсненні розвитку транспортної інфраструктури і забезпеченні відрахування певних платежів на відшкодування витрат пов’язаних із розвитком інфраструктури населених пунктів;
– відстоювати інтереси органів місцевого самоврядування у розвитку пасажирських річкових перевезень і зняттю проблем пов’язаних із перевезенням людей автобусним транспортом;
– співпраця з міжфракційним депутатським об’єднанням «За розвиток річок України» щодо відродження Дніпра, а саме відпрацювання законодавчих ініціатив, які б дозволили врахувати всі проблеми міст і селищ, річкових і морських портів України;
– розробка і впровадження спільної стратегії розвитку портових міст і селищ на Дніпрі і в морських портах;
– відпрацювання спільних дій для того, щоб річкові пасажирські та вантажні перевезення були більш конкурентними по відношенню до інших видів транспорту, зокрема, автомобільного та залізничного, для розвантаження автомобільних шляхів в першу чергу.
До нашої громадської спілки звернулося міжфракційне депутатське об’єднання «За розвиток річок України» із проханням підтримати розроблений ними проект Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації Директиви Ради 2003/96/ЄС в частині відновлення конкурентоспроможності судноплавства України на внутрішніх водних шляхах» (далі – законопроект).
Нашою громадською спілкою уважно і ґрунтовно проаналізовано положення законопроекту, і ми цілком та повність підтримуємо таку законодавчу ініціативу з огляду на таке.
Зазначений законопроект розроблений з метою відродження річкового судноплавства, здешевлення логістики перевезень, перш за все, сільськогосподарської продукції, зняття критичних перевантажень з залізниці та автотранспорту, зокрема, у період збору врожаю, а також законопроект розроблений у відповідності до статей 351 та 353 додатку XXVIII Угоди про асоціацію між Україною та ЄС, статті 8 (2) Директиви Ради 2003/96/ЄС та Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію, що затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 року № 847-р.
Варто зазначити, що на теперішній час через недостатньо розвинену та нескоординовану систему агрологістики, АПК України продовжує нести значні втрати. Технічні втрати сільськогосподарської продукції, зокрема, зерна досягають 15% річного врожаю, тоді як втрати зерна в країнах Європи та в США не перевищують 1-2% врожаю.
Залізничний та автомобільний транспорт на сьогодні не спроможні забезпечити своєчасне перевезення сільськогосподарської продукції, що негативно впливає на доходи виробників та перспективи нарощування виробництва, переробки та експорту продукції АПК.
За роки незалежності питома вага вантажів перевезених річковим транспортом скоротилася у 14 разів, тобто спостерігається найбільше скорочення серед всіх видів транспорту, зокрема, перевезення вантажів річкою у 6 разів більше впали ніж перевезення вантажів залізницею. В Україні перевезення річкою на 18% дорожче за залізницю, тоді як у ЄС все навпаки – річковий транспорт є самим дешевим (на 23% дешевше залізниці) та самим екологічно чистим.
Прийняття зазначеної законодавчої ініціативи:
1) забезпечить, у найближчі 10 років, збільшення перевезень сільськогосподарської продукції річковим транспортом на 10 млн.т, що в умовах хронічного дефіциту локомотивів і вагонів, а також проблем із станом автомобільних доріг, стає визначальним фактором для подальшого розвитку АПК;
2) сформує, економію на утриманні автодоріг до 10 млрд.грн. щороку, при перенесенні 10 млн.т з автомобільних доріг на внутрішні водні шляхи;
3) значно поліпшить екологію в Україні, через скорочення викидів С02 від перевезення сільськогосподарської продукції.
Перенесення вантажів на річковий транспорт відновить роботу і суднобудівельних заводів, що створить додаткові робочі місця та забезпечить довгострокові інвестиції в економіку України. Так, за розрахунками Центра Транспортних Стратегій сприяння попиту на суднобудування створить 8,3 тис. нових робочих місць, забезпечить $732 млн. відрахувань до бюджетів, сформує $4,4 млрд. надходжень в економіку, зокрема зростання попиту на суміжні галузі – у сумі $2,6 млрд., фонд нової заробітної плати в обсязі $1 млрд.
Варто також відмітити, що дана законодавча ініціатива за розрахунками ДФС призведе до втрати Державним бюджетом України близько 286 млн. грн. акцизних податків на паливо для внутрішнього водного транспорту при вантажопотоці в 10 млн т, однак Світовий Банк підкреслює, що зменшення вартості логістики призведе до збільшення конкурентоздатності товарів на міжнародних ринках, що може додати кілька відсотків ВВП.
З огляду на усе зазначене вище, від імені членів громадської спілки, звертаємося до Вас, із проханням підтримати, таку важливу, для розвитку агропромислового сектору, законодавчу ініціативу. Також, просимо розмістити даний законопроект на офіційному веб-сайті УЗА, з метою залучення до його обговорення більш широкого кола суб’єктів.
Окрім цього, пропонуємо підтримати нашу пропозицію щодо проведення публічного заходу, у вигляді круглого столу, із залученням членів УСПП та Ради підприємців при КМУ. Сподіваємося на плідну співпрацю.
Додаток: проект закону на 4 арк.;
пояснювальна записка на 9 арк.;
порівняльна таблиця на 6 арк.
З повагою
Президент громадської спілки
«За відродження річки Дніпро,
як головної транспортної артерії України» В.Г. КЛИМЕНКО
© Асоціація виробників,
переробників та експортерів зерна, 1997-2025.
При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів
посилання на Українську зернову асоціацію обов'язкове.
При використанні в інтернет обов'язкове так само
гіперпосилання на https://uga.ua
Розробка сайту
Для реєстрації на сайті зверніться, будь ласка, до адміністрації УЗА admin@uga.ua