У порту “Южний” триває будівництво одного з найбільших портових терміналів в Причорноморському регіоні. Проект готовий на 85% і має бути завершений у 2019 році. “Економічна правда” дізнавалася як іде будівництво спільного українсько-американського зернового терміналу MV Cargo.
В порту “Южний” поселився Нептун. Саме так міжнародний трейдер Cargill та його український партнер – компанія MV Cargo – називають один з найбільших зернових терміналів в Україні та серед країн Причорномор’я, який наразі будується.
Справжня назва проекту – MV Cargo. Його називають найбільшим інвестиційним проектом в Україні за останні три роки. Сьогодні – це 150 млн доларів інвестицій, що є доволі значною цифрою для українських реалій.
Партнерами по проекту для американського інвестора Cargill стали Андрій Ставніцер та Єгор Гребенніков.
Після завершення будівництва термінал зможе в рік перевалювати близько 5 млн тонн зернових. Орієнтовно це 12% всього експорту зерна з України. У перспективі при потребі він зможе збільшити обсяг перевалки ще на 2-4 млн тонн.
Почалося все в 2015 році, коли був підписаний меморандум про намір почати будівництво терміналу. На запитання, чи не було це ризикованим кроком після подій на сході України, гендиректор MV Cargo Йеспер Педерсен відповідає: “Ні”.
Cargill, який працює в Україні з 1991 року, стане власником 51% акцій проекту. За словами Педерсена, американці давно шукали можливості для інвестицій в портову логістику, вони мали досвід роботи на зерновому ринку, лишалося знайти локальних партнерів для проекту.
“Cargill інколи будує проекти з місцевими партнерами, тому що вони надають локальну експертизу, бо тривалий час мають бізнес у цій країні. Такою видається стратегія компанії”, – додає керівник терміналу.
Дійсно Андрій Ставніцер та Єгор Гребенніков знають про портову інфраструктуру не з чуток. Вони – співвласники групи терміналів “ТІС” – найбільшого стивідорного оператора в Україні, якому належить 5 терміналів.
Як і чим живе Нептун в порту “Южний” “Економічна правда” переконалася на власні очі.
На вулиці майже сорокаградусна спека, будівельний майданчик закипає. Близькість до моря гарантує справжній вітер лише взимку – тоді знаходитися в порту справжній виклик.
Йеспер буває тут щодня і каже, що літо – одна з найкращих пір року для відвідин порту, хоч нам так не здається через спеку.
Зараз добудовується друга черга проекту, яка має бути введена в експлуатацію в листопаді 2018 року. В квітні на термінал приїхали перші партії зерна Cargill, зараз туди заїжджають вантажівки й інших трейдерів.
Раніше у цьому запевняв і один із акціонерів MV Cargo Андрій Ставніцер. “Ми не лише гарантуємо зернотрейдерам бездоганну якість послуг, але з початком роботи терміналу відкриємо для українських фермерів, навіть найдрібніших, можливість масштабувати власний бізнес та потрапити на, здавалося б, недосяжні світові ринки”, – сказав він.
Всього у новому терміналі планують створити 500 робочих місць. Компанія найматиме працівників із навколишніх регіонів.
“Більшість спеціалістів на будівництво ми знайшли в Україні, деяких запрошували з Нідерландів, Індонезії, китайці робили проект з днопоглиблення в порту. Кадрове питання – це питання знань, якості та ціни, українці тут виграють”, – розповідає керівник терміналу.
Для реалізації проекту потрібно було 11 ділянок загальною площею 28 га. З висоти пташиного польоту об’єкт здається іграшковим, але на галереї елеватора людина відчуває себе крихітною.
Розвантаження автомобілів буде здійснюватися трьома потоками, два з яких забезпечуватимуть продуктивність 550 т/год, а один – 700 т/год. Розвантаження вагонів відбувається двома конвейерами продуктивністю 1500 т/год кожний.
“У зерні, що рухається, можна потонути за 4 секунди”, – розповідає заступник директора із безпеки виробництва Леонід Полєв. Саме з точки зору безпеки практично всі процеси автоматизовано.
На елеваторах відбувається очистка та сушка зерна. Продуктивність сушарки – 150 т/год при зниженні вологості з 18% до 13%.
У кожній елеваторній банці в підлозі є отвір, у свій час зерно висипається на конвеєр і прямує до причалу, де його вже чекає судно. Загальна протяжність конвеєрних стрічок на терміналі – 4 кілометри.
Навантаження зерна на судно здійснюється суднонавантажувачем потужністю 2000 т/год. За 2-3 дні на терміналі можна завантажити судно post-panamax.
У березні 2018 року відбувся тендер на проведення днопоглиблювальних робіт в порту “Южний”. Його виграла китайська компанія China Harbour Engineering Company Ltd. Вартість робіт – близько 1 млрд грн. Фактично це дає можливість заходити крупнотоннажним суднам з осадкою до 14,5 метрів дедвейтом 100 тис. тонн.
Глибина каналу пізніше буде збільшена до 16 метрів – такі зобов’язання брала на себе Адміністрація морських портів України. Компанія збудувала причал довжиною 486 метрів.
“Щоб отримувати прибуток у цьому бізнесі, ти повинен максимізувати завантаження потужностей та фокусуватися на великотоннажних суднах”, – розповідає Педерсен.
Основним конкурентом в порту для MV Cargo є термінал “ТІС-Зерно” бізнесмена Олексія Федоричева. Його компанія в 2017 році перевалила 5,6 млн тонн зернових. Федоричеву також належить “ТІС-Міндобрива”
Керівник M.V.Cargo каже, що окупність такого проекту – більше 8-ми років. Безумовно, все залежатиме від ситуації на зерновому ринку та вартості перевалки.
За його словами, ціна на перевалку зерна в Україні за останні 5 років впала на 50%, до 10 доларів за тонну. Проте навіть за таких умов цей бізнес лишається привабливим в Україні.
© Всеукраинская общественная организация производителей, переработчиков и экспортеров зерна, 1997-2024.
При цитировании и использовании любых
материалов ссылка на Украинскую зерновую
ассоциацию обязательна.При использовании в
интернет обязательна так же гиперссылка
на http://uga-port.org.ua
Розробка сайту
Для реєстрації на сайті зверніться, будь ласка, до адміністрації УЗА admin@uga.ua