Відновлення експорту зерна – одна із ключових проблем українського агропромислового комплексу. За оцінкою УЗА, на українських елеваторах зберігається 25-30 млн т зерна, що значно перевищує середньостатистичні показники маркетингового року на цю дату. До початку жнив ємності елеваторів мають вивільнитися, як мінімум, наполовину, інакше виникне проблема з прийманням нового врожаю.
Позаяк чорноморські порти заблоковані, Уряд, Укрзалізниця та зернотрейдери зосередили зусилля для підвищення пропускної спроможності залізниці у бік західних та південно-західних кордонів. Кабмін днями ухвалив постанову, яка дає змогу покрити страхові платежі під час війни усім компаніям, котрі зможуть організувати вивезення зерна залізничним, автомобільним чи річковим транспортом. На нараді в уряді було досягнуто домовленості, що Укрзалізниця збільшить пропускну здатність кількох пунктів переходу у бік Румунії в десять разів, та в кілька разів у бік Польщі. Окрім цього ведуться роботи щодо збільшення пропускної здатності портів Рені та Ізмаїл. На сьогодні баржами відвантажується близько 400 тис т зерна, хочемо впродовж місяця подвоїти цей обсяг. «Ми сподіваємося, що до травня вийдемо на пропускну спроможність нашого зернового експорту на рівні 2, 5- 3 млн т на місяць, проти 600 тис т на старті. За таких умов зможемо вивезти до початку жнив близько 10 млн т збіжжя. Таким чином в нас залишиться середньосезонний залишок. А якщо врахувати, що очікується неминуче зниження обсягів сільгоспвиробництва, кризи зберігання не буде», – повідомив кореспонденту «Зерна» президент УЗА Микола Горбачьов.
© Всеукраинская общественная организация производителей, переработчиков и экспортеров зерна, 1997-2024.
При цитировании и использовании любых
материалов ссылка на Украинскую зерновую
ассоциацию обязательна.При использовании в
интернет обязательна так же гиперссылка
на http://uga-port.org.ua
Розробка сайту
Для реєстрації на сайті зверніться, будь ласка, до адміністрації УЗА admin@uga.ua