Бізнес продовжував активно інвестувати в інфраструктуру ринку і експериментувати з новими вантажами та варіантами логістичних ланцюжків.
Сайт «Агрологістика» опитав учасників ринку річкових перевезень, що займаються аграрними вантажам про підсумки минулого календарного року. Попри те, що рік не можна назвати успішним – динаміка перевезення зерна продемонструвала зростання лише в 4-му кварталі – бізнес продовжував активно інвестувати в інфраструктуру ринку і експериментувати з новими вантажами та варіантами логістичних ланцюжків.
«Трансшип»
Група компаній «Трансшип» у 2021 році збільшила обсяги перевезень річками у п’ять разів — до 300 тис. тон. Цей вантаж доставляють на рейди біля Очакова, Одеси та Чорноморська, де “Трансшип” і здійснює перевалку.
«Ми побудували логістичний ланцюжок, який включає в себе власний парк автомобілів-зерновозів, зберігання зернових на наших елеваторах на суші та суднах-перевантажувачах на морі, а також річкові термінали і точки перевалки», — розповідає комерційний директор «Трансшип» Євген Маштаков.
«Трансшип» має власні комплекси рейдової перевалки та річковий флот. Це дозволяє пропонувати кращі закупівельні ціни. Надалі там планують організувати мережі представництв у областях прилеглих до річки Дніпро, щоб ефективніше застосовувати річкову логістику. Також вже оголошено про плани збудувати у Полтавській області термінал із потужністю одноразового зберігання 40 тис. тон та можливістю перевантаження на водний транспорт 4 тис. тон на добу.
«НІБУЛОН»
Компанія Вадатурського побудувала у 2021 році дві баржі: у лютому на воду спустили судно проєкту NBL-91, яке може працювати на мілководних річках (таким є Південний Буг), а у серпні — баржу річка-море модернізованого проєкту В5000М вантажомісткістю 5 тис. тон. Влітку на заводі заклали ще одне таке судно.
«НІБУЛОН» також почав відправляти Південним Бугом більші каравани. Якщо раніше один буксир штовхав одну чи дві баржі, то тепер — відразу чотири. Баржі з Нової Одеси та Вознесенська на зовнішній рейд Миколаївського морського порту також супроводжує один портовий буксир. Таким чином транспортують понад 9 тис. тон вантажів замість 4 тис. тон.
Водночас у компанії зазначили, що це не межа, адже це лише 70% загальної вантажопідйомності цих барж. А у разі використанні нових модернізованих суден проекту В5000М можна збільшити вантажоперевезення одного рейсу більш ніж удвічі.
«НІБУЛОН», покладаючись лише на власні сили та техніку, виконав 154 км днопоглиблювальних робіт українських річок. Але для більшого навантаження барж необхідно на державному рівні ініціювати та проводити днопоглиблення річок”, — зазначили у компанії.
«Грейн-Трансшипмент»
«Грейн-Трансшипмент» розпочав власними силами здійснювати перевалку на рейді — придбав плавучий кран «Цефей», здатний перевантажувати 4000 тон на добу, що успішно працював на рейді портів Одеса та Південний, із зерновими як самої «Грейн-Трансшипмент», так й інших замовників. А восени у компанії повідомили, що залучили п’ять танкерів і розпочинають перевозити наливні вантажі. Програма перевезення наливних вантажів була запущена в листопаді.
“Минулий рік ми розпочали з буксирування найбільшого правкрану Європи “Захарій”. Це колосальний внесок в інфраструктуру України і ми дуже раді, що стали частиною цього глобального проекту. Ми стали першою та єдиною на сьогоднішній день компанією в Україні, яка виконала шлюзування найбільшого каравану в складі “один буксир і дві баржі”, довжина якого досягала 237 метрів, а ширина — 17 метрів”, — повідомив сайту «Агрологістика» комерційний директор компанії Олександр Григоренко.
За підсумками року “Грейн-Трансшипмент” перевіз 382 тис. тон, з яких 370 тис. тон — зернові, 5 тис. тон — генеральні вантажі і 7 тис. тон — наливні. А перевантажувальний комплекс у м. Дніпро “Перлина Дніпра” перевалив 107 тис. тон.
«Аскет Шипінг»
«Аскет Шипінг» у 2021 році поповнив свій річковий флот двома баржами, які можуть перевозити по 4,5 тис. тонн вантажу. «Нібулонівські» баржі проєкту NBL-90 узяли у лізинг на вісім років. Це дозволило більш, ніж вдвічі збільшити місткість флоту — до цього компанія вже придбала дві баржі (“Дніпро 101” та “Дніпро 102”) по 4000 тон та буксир-штовхач, який назвали “Аскет”. Для нових барж компанія придбала другий буксир-штовхач і тепер може працювати двома барже-буксирними караванами.
Компанія удосконалила зерновий склад у м.Дніпро та запустила на терміналі другий відвантажувальний комплекс. Такі кроки дозволили накопичувати партії різних культур та швидше завантажувати баржі, що вже привабило нових клієнтів. Протягом 2021 року річкові термінали компанії перевалили 112 тис. тон вантажів.
«Ми працювали над залученням нових вантажопотоків і удосконаленням технічних процесів та всіх складових клієнтського сервісу. Ця робота принесла результат. Особливо варто відзначити новий розвиток логістичних потужностей за напрямом “ріка-море” та розширення можливостей перевалки вантажів у порту Бердянська», – зазначив СЕО “Аскет Шипінг” Микола Гапеєв.
Термінал «Акварель»
У місті Дніпро минулого року розвивав потужності зі зберігання зернових термінал «Акварель»: восени 2021 року з’явилося повідомлення про будівництво зернового комплексу.
«Це буде напільний склад на 17 тис. тон із продуктивністю 375 тонн на годину. Термінал зможе не лише надавати послугу з відвантаження зерна, а й з накопичення, а також підробітку до експортних параметрів якості», — анонсував голова корпорації “Алеф” Вадим Єрмолаєв. Він також повідомив, що на терміналі довели причал до довжини 180 м із гарантованою глибиною 4 м.
Як дізналася «Агрологістика» від директора «Акварелі» Євгена Деркача, у грудні комплекс вже добудували і навіть встигли до кінця навігації завантажити перше судно. Детальніше про проект можна буде дізнатися на «Річковому Форумі 2022», де Євген Деркач буде спікером дискусійної панелі «Інфраструктура».
Агропродукція — не новий вантаж для «Акварелі». У 2019 році вона складала значну частину перевалки — тоді на експорт з порту пішло майже 90 тис. тон шроту, пшениці й кукурудзи, у той час, як увесь обсяг перевалки склав понад 200 тис. тон.
«Укррічфлот»
ПрАТ «Укррічфлот» у 2021 році працював над посиленням своїх позицій у агрологістиці. Зокрема, компанія модернізувала наявні потужності для перевалки і зберігання зерна та шроту.
Як повідомили сайту «Агрологістика» в компанії, «Укррічфлот» активно модернізував склади у власних річкових портах. У Дніпрі введено в експлуатацію додатково два критих склади по 3000 тон одночасного зберігання кожен.
Сьогодні у критих складах УРФ у Дніпрі, Запоріжжі, Херсоні та Миколаєві можна одночасно зберігати більше 30 тис. тон агропродукції. А на портових елеваторах у Дніпрі та Херсоні — 66 тис. тон. У подальшому Компанія планує нарощувати потужності з перевалки зернових та збільшувати флот, здатний перевозити зернові вантажі (у середньому УРФ транспортує 800 тис. тон зернових на рік). У планах цього одного з найбільших річкових перевізників України є будівництво барж-п’ятитисячників.
«АгроВіста»
Холдинг «АгроВіста» розширив свої логістичні можливості, розпочавши доставку зернових до морського порту Південний. До цього флот «Агровісти» транспортував вантаж до портів Одеси і Чорноморська та на Банку Трутаєва. До Південного зерно доставляли найбільшою баржою в Україні класу річка -море Дніпро АВ-01.
«Ми доставляли зі Світловодського річкового терміналу пшеницю на морський термінал “Нептун” для компанії Cargill, а з херсонських елеваторів — ячмінь на морський термінал ТІС для компанії “Агропросперіс”. Для перевантаження застосовували плавкран компанії “Грейн-Трансшипмент”. Ми вдячні партнерам і сподіваємось на продовження роботи в цьому напрямку», — каже співзасновник “АгроВісти” Юрій Скічко.
«Робота з новими терміналами та портами для нас має стратегічне значення. У планах є робота на терміналі Risoil у Чорноморську. Ми чекаємо, коли там почне працювати новий пірс для прийому барж річка-море. Я вже зустрічався з власником та менеджментом компанії, ми проговорювали перспективи роботи. А тепер обговорюємо такий маршрут з капітанами наших буксирів», — додав він.
G.R. Agro
Група компаній G.R. Agro, що володіє комплексом із перевалки на Дніпрі, суттєво збільшила перевезення зернових внутрішнім водним транспортом і вперше відвантажила на річку зерно стороннього клієнта — Kernel. З Вільногірського елеватора G.R. Cargo власними зерновозами доставила 3000 тон кукурудзи на перевалочний комплекс для подальшого перевантаження на судно. Відстань від елеватора до комплексу — 45 км.
Термінал (стаціонарна судновантажна машина, стрічковий перевантажувач із продуктивністю 350 тон на годину, ваговий комплекс та лабораторія) експлуатують з липня 2020 року. G.R. Agro планує розвивати свою річкову логістику і будувати нові зернові термінали на Дніпрі. Більше про бізнес-модель G.R. Agro зможуть учасники «Річкового Форуму 2022», де операційний директор G.R. Agro Артем Ремпен буде одним із спікерів.
Андрій Муравський https://agrologistyka.in.ua
© Всеукраинская общественная организация производителей, переработчиков и экспортеров зерна, 1997-2024.
При цитировании и использовании любых
материалов ссылка на Украинскую зерновую
ассоциацию обязательна.При использовании в
интернет обязательна так же гиперссылка
на http://uga-port.org.ua
Розробка сайту
Для реєстрації на сайті зверніться, будь ласка, до адміністрації УЗА admin@uga.ua