Зв'язатися з нами
Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

/ Реєстрація

З моменту анексії Криму порти Азовського моря суттєво зменшили експорт зернових

Назад до всіх новин

З часу анексії Криму та зміни правил проходження Керченської протоки, порти Азовського моря зменшили експорт зерна. Зокрема, в 2017/2018 маркетинговому році, через порти Бердянська та Маріуполя експортували лише 2 млн т зерна. Про це у коментарі ІА «АПК-Інформ» розповів Президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов.

За словами Президента асоціації, для проходження через Керченську протоку судновласнику необхідно заплатити до Керченського порту 2 платежі, таким чином, кожен із судновласників підтримує економічні відносини з незаконно-анексованою територією. Відтак, більшість першокласних зернових компаній вирішили піти з цих портів, що стало причиною скорочення експорту зерна з портів Азовського моря за останні 2 роки.

«На даний час Україна протягом сезону експортує близько 45 млн тонн зернових і олійних (середній показник за останні 4 роки), з яких близько 2 млн тонн відвантажують із портів Маріуполя та Бердянська. У даному регіоні Україна активно торгувала з Туреччиною та Європою саме невеликими кораблями (по 5-6 тис. тонн), оскільки акваторія Азовського моря не дозволяє вантажити великотоннажні судна», – зазначив Микола Горбачьов.

Президент УЗА підкреслив, що азовські порти відвантажують лише 5% від загального експорту зерна, тому на сьогодні ситуація не є катастрофічно.

«Ці 5% будуть легко перерозподілені на інші порти, тому для України в цілому проблем не буде. Але це поганий сигнал для інвесторів, адже там присутні компанії, які вклали гроші в інфраструктуру. Для них це істотні втрати. Ще один мінус – це втрата робочих місць, погіршення економічної ситуації в регіоні, і всі ці фактори ніяк не сприятимуть подальшому розвитку бізнесу», – вважає він.

Найбільш важливим аспектом в можливому перерозподілі експортних потоків, на думку Миколи Горбачьова, є залізнична логістика.

«Українська залізниця – третя за розмірами на Європейському континенті, у нас достатньо залізничних гілок. Проблема ж, яка є на залізниці – це дефіцит локомотивної тяги. І якщо вирішити це питання, то такий перерозподіл стане можливим», – підсумував Президент УЗА.

Прес-служба УЗА

 

 

Ще новини

Зв'язатися з нами

© Асоціація
виробників, переробників та експортерів зерна
, 1997-2018.
При цитуванні і використанні будь-яких
матеріалів посилання на Українську зернову
асоціацію обов'язкове. При використанні в
інтернет обов'язкове так само гіперпосилання
на http://uga.ua Розробка сайту