Зв'язатися з нами
Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

/ Реєстрація

Як відродити річкову логістику І сформувати розумну конкуренцію залізниці та автошляхам

Назад до всіх новин

ОЛЕКСІЙ ВАДАТУРСЬКИЙ, генеральний директор ТОВ СП «НІБУЛОН»

В Україні наразі понад 80% усіх вантажів перевозить «Укрзалізниця». Але вже за кілька років вантажовідправникам доведеться шукати альтернативу залізничному транспорту. І спричинить це не лише підвищення тарифів залізниці, а й великі інфраструктурні проблеми та зростаючий дефіцит рухомого складу «Укрзалізниці».

Тим часом вже 10 років поспіль СП «Нібулон» інвестує в річкову логістику: будує елеватори, власний флот і розвиває судноплавство річками. У підприємства більше 10 річкових елеваторів і власна верф, де воно будує судна для перевезень.

Все це дає компанії чудові можливості стати впливовим гравцем, від якого залежатиме весь ринок річкової логістики. У колонці для Mind гендиректор «Нібулону» Олексій Вадатурський розповів, що заважає розвитку річкових перевезень, як збирається вирішувати ці проблеми компанія і скільки грошей на це вона має намір витратити.

За минулі 20 років загальний дедвейт вантажного флоту України зменшився приблизно в 14 разів. У 2016 році він становив 0,45 млн тонн, а в 1993 році цей показник дорівнював 6,3 млн тонн. За роки незалежності експлуатаційна довжина річкових судноплавних шляхів загального користування, за даними Державної служби статистики України, скоротилася з 4000 км до 1569 км. Фактично кожен рік зникало по 100 км. З судноплавної карти України буквально стиралися цілі річки. Причальні споруди невідомо кому належать, і щоб узаконити їх цивілізованим шляхом, необхідно буде пройти не одне коло бюрократичного пекла.

У цілому на сьогодні річкові перевезення дорожчі, ніж залізничні, а за багатьма пунктами вони не конкурують і з автомобільними. Сьогодні транспортна інфраструктура України підпорядкована інтересам «Укрзалізниці» та портів Великої Одеси. У країні нічого не робиться, щоб розвиток річкових перевезень був пріоритетним. Ніде в Європі немає акцизного податку (збору) з палива, використовуваного водним транспортом. Ніде у світі немає платежів за проходження шлюзів і розведення мостів, а також рентної плати за спеціальне використання водних ресурсів. А у нас все це є. До того ж у нас необґрунтовано завищені портові, канальні, корабельні та інші збори і нераціональний, неправильний розподіл коштів, що отримуються. Наприклад, порти Херсона і Миколаєва – найдорожчі порти у світі.

Саме через це сьогодні економічно невигідно використовувати річковий флот і річкові перевезення неконкурентні, тому на Дніпрі наразі відсутні як вантажні, так і пасажирські перевезення.

Ми прийняли рішення врятувати річкову логістику. Поставили мету – перевозити 4 млн тонн вантажів річковим транспортом. Якщо враховувати, що планований обсяг експорту компанії складає 6 млн тонн, це означає, що частка перевезень водним транспортом становить близько 70%. Досягти цього показника плануємо протягом двох-трьох років.

Також ми серйозно націлені і на сегмент пасажирських річкових перевезень сучасними суднами. До речі, лише за кілька місяців ми вже перевезли понад 20 000 пасажирів. У майбутньому плануємо відкрити маршрути з Києва до Чорного моря, до Туреччини, Болгарії. Для цього проводимо реконструкцію придбаного суднобудівного заводу, який випускатиме судна, що не поступаються європейським аналогам. Наразі флот компанії вже налічує 60 річкових суден. Найближчими роками наш флот збільшиться до 100 одиниць.

Ми власним коштом виконали днопоглиблювальні роботи на річці Південний Буг (у Миколаївській області), що дало змогу відновити судноплавство на 134 км цієї водної артерії.

Крім того, інвестуємо в проведення днопоглиблювальних робіт на Дніпрі. На нашому сучасному суднобудівно-судноремонтному заводі (у компанії є власна верф. – Mind) завершується будівництво земснаряду проекту СДС-15, аналога якому немає в Україні. Він буде здатний розробити скельні ґрунти без вибухів на глибині до 4 м та виконувати днопоглиблювальні роботи на глибині до 15 м. Його орієнтовна вартість – близько $7 млн. Це судно буде спущене на воду вже наприкінці серпня цього року, а на початку жовтня введене в експлуатацію. Також для реалізації проекту нашою компанією придбані дві самохідні шаланди вартістю близько $3 млн.

Реалізовуючи інвестиційну програму, наша компанія не лише відроджує Дніпро та інші річки як транспортні артерії України, але й мінімізує рух вантажного транспорту з зерном до обласних центрів: Запоріжжя, Херсона, Миколаєва, Черкас, Києва, а наступного року – і до Дніпра.

https://mind.kiev.ua

Коротко

Ще новини

Благодійний фонд Зв'язатися з нами

© Всеукраинская общественная организация производителей, переработчиков и экспортеров зерна, 1997-2024.
При цитировании и использовании любых
материалов ссылка на Украинскую зерновую
ассоциацию обязательна.При использовании в
интернет обязательна так же гиперссылка
на http://uga-port.org.ua Розробка сайту