Зв'язатися з нами
Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

/ Реєстрація

Як поліпшити аграрну логістику в Україні?

Назад до думок експертів

Знаннями, набутими під час управління логістикою агрохолдингу, поділився досвідчений експерт елеваторного ринку та засновник сервісу Zernovoz.in.ua Олександр Мащенко. За роки незалежності географія урожайності та карта посівів зернових культур значно змінилися. Елеваторна інфраструктура в основному зосереджена на півдні та в центрі України, що має вагомий вплив на ціноутворення в експортних потоках.

«На збільшення вартості логістики впливає кілька факторів: зростання врожайності, дефіцит логістичних активів (зберігання, транспортування), збільшення частки нових активів (нові елеватори, транспорт), збільшення частки соняшника та інших олійних культур, що додатково транспортуються та переробляються в нашій державі, збільшення участі автоперевізників в процесі експорту, через недосконалість залізничних перевезень», – вважає Олександр.

Координатор логістичного комітету Європейської Бізнес Асоціації Ярина Скороход наголосила на необхідності врегулювання всіх нормативно-правових норм для підвищення відповідальності учасників логістичного процесу, особливо в питаннях збереження вантажів, розподілу вагонів між учасниками перевезень на рівноцінних умовах, створення нормативної бази для розвитку «приватної тяги» та річкового транспорту. Розв’язання цих та інших, нормативно-правових проблем дасть змогу залучити додаткові інвестиції, що підвищить конкурентоздатність української продукції на світовому ринку.

Максим Севастьянов один із засновників і директор з розвитку бізнесу SOVTES,  продемонстрував свою модель ведення автоперевізного бізнесу, з впровадженням інновацій та автоматизацією керуючих процесів підприємства. Керівник практики земельного права та нерухомості юридичної компанії «Jurimex» Любомир Питель пояснив необхідність та законність використання вантажного автотранспорту на автомобільних дорогах України. А менеджер із розвитку цієї ж компанії Юлія Марченко презентувала інтерактивну платформу податкових знань TaxLink, та провела розіграш заохочувальних призів серед учасників конференції.

Заступник міністра інфраструктури України з питань європейської інтеграції Віктор Довгань відповів на всі запитання, що виникали в процесі дискусії, стосовно морських, залізничних та автоперевезень, перспектив розвитку інфраструктури, запланованих інвестицій. Розповів про основні та пріоритетні напрямки євроінтеграції транспортної інфраструктури.

В.о. Виконавчого директора Української зернової асоціації (УЗА) Сергій Іващенко, проаналізував еволюцію виробництва та експорту зернових культур, визначив основні ланцюги поставок зерна в порти України та фактори впливу на них. Президент ВГО «Фумігаційна асоціація» Тамара Підберезняк підтримала попереднього доповідача в питаннях впровадження системи HACCP, нагадала про необхідність контролю за якістю зернових культур, запропонувала співпрацю підприємств, що входять до Асоціації, з елеваторами та господарствами різних рівнів і форм власності.

Адвокат, асоційований партнер в IMG Partners Віталій Янкович роз’яснив основні процеси укладення угод емфітевзису та MsA, щодо придбання аграрних підприємств. Шеф-редактор видавництва «Порти України», Ігор Гошовський в своїй доповіді зупинився на таких проблемах: «Уповільнені реформи: як змінюється портова галузь України», «Термінальні перегони: скільки зернових терміналів побудували в 2017 році і які прогнози на 2018».

На його думку, головними подіями портової галузі України протягом останніх років вважаються:

Ухвалення у 2012 році Закону України «Про морські порти, завдяки якому було розділено всі об’єкти портової інфраструктури на дві групи»;

–Дерегуляція портів – 2015 р;

–Скасування комісійного контролю на борту судна;

–Скасування митних процедур при переході між портами України;

–Скасування хімічного контролю ізольованого баласту.

–Розробка законопроекту про концесію 2016-2017рр, який законодавчо захищає приватні інвестиції в розвиток інфраструктури портів та робить прозорим і зрозумілим формат відносин між приватним інвестором і державою;

–Призначення у 2017 році незаангажованого голови АМПУ, іноземного фахівця рівновіддаленого від зацікавлених українських гравців;

–Рішення DP World та Hutchison Ports працювати в Україні – 2017 р.

Серед ключових позитивних трендів розвитку портової галузі:

–Прийняття закону «Про морські порти» та збільшення долі приватних стивідорів у перевалці до 74 % від усіх вантажів;

–Перетворення порту «Южний» на найбільш глибоководний в акваторії Чорного моря;

–Призначення незалежного та незаангажованого спеціаліста – громадянина Латвії – головою Адміністрації Морських Портів України;

–Підготовка та презентація прогресивного законопроекту «Про концесію»;

–Дерегуляція та ліквідація цілої низки екологічних зборів в портах, що була проведена у 2015 році за ініціативи міністра Пивоварського;

До негативних слід віднести:

–Повільність процесу законодавчого урегулювання відносин між приватним інвестором та державою в порту;

–Відсутність підтримки приватизаційних та концесійних процесів в порту з боку парламенту;

–Високий рівень впливу на менеджмент державних портів з боку великих компаній, що є ключовими вантажовідправниками;

–Відсутність у держави коштів на інвестиції у розширення залізничних шляхів у напрямку портів та рухомого складу, що призводить до колапсу в перевезеннях у пікові періоди;

– «Роздутий» штат на державних підприємствах галузі;

–Високий рівень зношеності інфраструктури в портах;

–Високі ризики тиску з боку прокуратури та СБУ на приватний бізнес в порту.

Прикметно, що останнім часом державні стивідорні компанії скорочують обсяги перевалки, а приватні збільшують. 2017 рік вважається роком активного будівництва зернових терміналів, а 2018 рік обіцяє стати рекордним за обсягами введення в експлуатацію зернових терміналів. Сьогодні майже не існує дефіциту потужностей зернових терміналів.

Відзначалося також, що в період стрімкого розвитку АПК України, вузьким місцем експортного вантажного потоку зерна залишається застаріла інфраструктура, зношеність вагонів, локомотивів, відсутність електрифікації ділянок залізниці у напрямках деяких портів, наднизька переробна спроможність припортових станцій.

http://infoindustria.com.ua

Інші думки

Зв'язатися з нами

© Асоціація
виробників, переробників та експортерів зерна
, 1997-2018.
При цитуванні і використанні будь-яких
матеріалів посилання на Українську зернову
асоціацію обов'язкове. При використанні в
інтернет обов'язкове так само гіперпосилання
на http://uga.ua Розробка сайту