Зв'язатися з нами
Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

/ Реєстрація

Сергій Калкутін: Спроби збільшити ставки на зерновози на піку перевезень матимуть спекулятивний характер

Назад до думок експертів

На запитання видання Rail.insider в рамках спецпроєкту, присвяченого перевезенню зернових, відповів заступник генерального директора з логістики ТОВ СП “НІБУЛОН” Сергій Калкутін.

Як ви оцінюєте підготовку до перевезень урожаю 2021 року, ситуацію із готовністю залізниці до масового транспортування зерна? Краща чи гірша вона, ніж торік?

На рівні минулого року. Але з урахуванням прогнозованого врожаю, якщо інфраструктура Укрзалізниці та портова інфраструктура операторів в піковий сезон зернових перевезень (з жовтня по листопад) працюватиме не злагоджено, можемо мати певні складнощі. Адже вагонів багато, а протяжність полотна не збільшилась. До того ж минулий рік був кращим для вантажних перевезень, як через відміну пасажирських потягів під час карантину, так і завдяки профіциту парку зерновозів.

Чим планує перевозити компанія «НІБУЛОН»? Чи збережеться в цьому сезоні пропорція: 70% – річка, 30% – залізниця, 10% – автошляхи?

Все як торік. Прогнозуємо, що пропорція збережеться. Стратегічний напрямок – збільшення обсягів перевезення водним транспортом.

Чи плануєте залучати вагони-зерновози АТ «Укрзалізниця» та інших власників?

Для перевезення збіжжя будемо залучати компанії з власним рухомим складом, з урахуванням ринкових умов, та рухомий склад Укрзалізниці, з якою наша компанія співпрацювала багато років і яку ми бачимо перспективним довгостроковим партнером. Але все залежатиме від кон’юнктури ринку та самої політики УЗ.

Наскільки можливий, на ваш погляд, дефіцит вагонів у піковий період?

Вважаю, що вагонний парк ще лишатиметься у профіциті. Питання більше не в кількості, а в ефективності використання. 45 млн тонн зернових можливо перевезти і парком 20 тис. вагонів (при обороті 8 діб). А можна використати і 29 тис., при цьому вагони відпрацюють «складами на колесах».

Чи вважаєте ви імовірною ринкову ставку на зерновози цього року в діапазоні 500–700 грн/добу? Яка, на ваш погляд, адекватна плата за користування зерновозом?

Якщо дивитися на ситуацію об’єктивно, наразі ставка на зерновози на сезон (середня на весь сезон) повинна бути меншою. Прогнозуємо спроби збільшення ставки в піковий період, тобто з жовтня по листопад. Вони будуть носити більше спекулятивний характер, оскільки наразі вагон в профіциті.

Ваше ставлення до графікових маршрутів. Чи варто їх відновити?

«НІБУЛОН» одним з перших залучився до маршрутних відправок. Їх ми й надалі вважаємо найбільш ефективним способом організації перевезень. Оскільки наша компанія працює у власній замкнутій логістичній інфраструктурі за схемою «лінійні елеватори – портовий термінал», то маємо можливість відвантажувати маршрути не менш ефективно, ніж графікові.

Наскільки актуальні нині питання із крадіжками зерна та розукомплектуванням вагонів?

Питання лишаються гострими. Змінилася ситуація на краще чи ні, ми зможемо оцінити вже з серпня місяця. Слід зауважити, що останні роки УЗ у випадках підтвердження нестач виступає повноцінним партнером. І фінансові питання в більшості випадків вирішуються без судових процесів, що є досить позитивною тенденцією.

Чи плануєте відправляти зерно на експорт в контейнерах?

В контейнерах зерно перевозити не плануємо.

У планах компанії “НІБУЛОН” є закупки нових вагонів та локомотивів?

В найближчій перспективі ні. Але ми постійно оновлюємо наявний рухомий склад та залізничну інфраструктуру компанії.

https://www.railinsider.com.ua

Інші думки

Зв'язатися з нами

© Асоціація
виробників, переробників та експортерів зерна
, 1997-2021.
При цитуванні і використанні будь-яких
матеріалів посилання на Українську зернову
асоціацію обов'язкове. При використанні в
інтернет обов'язкове так само гіперпосилання
на http://uga.ua Розробка сайту