Зв'язатися з нами
Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

/ Реєстрація

Сергій Іващенко: Система класифікації вантажів за класами – це рудимент радянської системи

Назад до думок експертів

Українська зернова асоціація давно й послідовно відстоює уніфікацію порожнього пробігу – вартості доставки порожніх вагонів та зближення тарифних класів – вартості перевезення для різних вантажів. Різниця в тарифі перевезення між вантажами різних класів може сягати 2,72 раза, а тариф із повернення порожнього вагона відрізняється у 2,5 раза.


 

 Сергій Іващенко в.о. виконавчого директора УЗА


 

При цьому для Укрзалізниці собівартість перевезення залізницею приблизно однакова для вантажів всіх тарифних класів. Система класифікації вантажів за класами – це рудимент радянської системи, де все було спрямовано на важку промисловість і оборонну галузь. Економіка з того часу кардинально змінилася.

Сьогодні експорт зернових є одним із найважливіших напрямів української економіки, який стрімко розвивається та дає змогу Україні зайняти провідні позиції на міжнародному ринку. Аграрний експорт приносить державі понад 40% валютних надходжень, а зернова галузь забезпечує 15% валового внутрішнього продукту.

Водночас зернова галузь цілком залежить від стабільної та ефективної роботи залізниці – наразі близько 65% усього зерна для подальшого експорту через морські порти перевозиться саме залізничним транспортом.

Для Укрзалізниці перевезення зерна є одним з найприбутковіших напрямів серед усіх інших вантажних перевезень – зерно має частку майже 10% від обсягу вантажних перевезень, але забезпечує понад 20% від усього доходу вантажних перевезень Укрзалізниці. Виходить, що зернова галузь субсидує інші галузі в частині транспортування продукції, хоча собівартість перевезення залізницею, по суті, є однаковою як для вантажів першого класу, так і для 2-го або 3-го класу.

Тому УЗА послідовно виступає за зближення класів та уніфікацію тарифів, але проти необґрунтованого подальшого зростання тарифу. Натомість УЗА вважає, що потрібно проводити роботу зі зниження собівартості перевезень Укрзалізниці, зокрема через скасування земельного податку для Укрзалізниці.

Нова система тарифів повинна бути гнучкою і давати можливість отримати дисконт великим вантажовідправникам за умови довгострокового планування і гарантій надання вантажу для перевезення. Також виділення вантажних перевезень Укрзалізниці в окрему структуру дозволить уникнути субсидування пасажирських перевезень коштом вантажних та зробить більш прозорою структуру тарифу.

На нашу думку, такий комплексний підхід з уніфікації тарифів, зближення класів та зниження собівартості перевезень Укрзалізниці дозволить уникнути негативних наслідків як для перевізника, так і для вантажовідправників.

https://www.railinsider.com.ua

Інші думки

Благодійний фонд Зв'язатися з нами

© Всеукраинская общественная организация производителей, переработчиков и экспортеров зерна, 1997-2024.
При цитировании и использовании любых
материалов ссылка на Украинскую зерновую
ассоциацию обязательна.При использовании в
интернет обязательна так же гиперссылка
на http://uga-port.org.ua Розробка сайту