Зв'язатися з нами
Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

/ Реєстрація

ЕЛЕВАТОР 2019. АВТОМАТИЗАЦІЯ, ЕФЕКТИВНІСТЬ, ЕКОНОМІЧНІСТЬ

Назад до думок експертів

Обсяги врожаїв зернових та олійних стрімко зростають, а з цим і необхідність збільшення потужностей зберігання. Власники бажають якнайшвидше відшкодувати інвестиції, та в цій гонитві не варто забувати про якість самої продукції.

Сьогодні елеватор являє собою комплекс з надання пакету послуг з приймання, аналізу, доробки, сортування, зберігання та формування товарних партій зерна. Більше 200 підприємців відвідали конференцію «Елеватор-2019», що пройшла 25 січня від групи компаній «ПроАгро». Конференція була розділена на чотири тематичні панелі, в рамках котрих експерти своєї галузі ділилися власним досвідом, спостереженнями та практичними кейсами.


Ефективне будівництво та реконструкція елеватора

Модератором першої панелі виступив Юрій Присяжнюк, директор департаменту елеваторної діяльності та реалізації готової продукції ПАТ «ДПЗКУ». Пан Юрій закцентував увагу на таких важливих моментах, як логістична складова. Що таке сучасний елеватор? Це елеватор, який в першу чергу відповідає ринковим реаліям. Цього року в Україні були рекордні врожаї зернових, але водночас спостерігається велика логістична проблема, яка завдала багато шкоди аграріям. Тож в аграрному секторі ще багато прогалин, які потребують вирішення. Учасники панелі розповіли про власний досвід цього сезону. Олексій Грушко, директор Variant Agro Build розповів, що за останні три роки діяльності компанія майже в три рази збільшила об’єм виробництва продукції. «Цього ми досягли завдяки застосуванню інноваційних технологій при виготовленні нашого устаткування, нового методу обробки металу. У зв’язку зі збільшення загальної врожайності та потребах в елеваторних потужностях, у 2018-му ми спостерігали збільшення попиту на нашу продукцію» — розповів Олексій Грушко.

Пан Олексій відмітив, що кожен із замовників має доволі цікаві та складні проекти, у зв’язку з особливими потребами. А щоб елеватор був ефективним, почати потрібно з його правильного проектування та монтажу. «Потрібно приділяти масу уваги до якості виконання проектувальних, монтувальних робіт. Контроль має бути дуже скрупульозний — з моменту виконання технічного завдання. Адже якщо цього не робити, будівельники можуть допустити масу помилок, в результаті чого елеватор буде не якісним, не ефективним» — розповів Олексій Грушко. Директор Varian Agro Build розповів, що був випадок, коли будівельники не якісно виконали роботи і довелося елеватор розбирати, а потім зводити по-новому. А це додаткові витрати та час.

Окрема проблема, що заважає ефективно використовувати елеватори — брак фахівців, з чим погодилися всі учасники панелі.

Юрій Люшня, керівник проектів “Астарта-Київ”, поділився досвідом компанії і розповів, про методи будівництва елеваторних потужностей в «Астарта-Київ». Юрій наголосив, що ефективне будівництво – це перший крок ланцюга, наступний – ефективна робота елеватору під час операційної діяльності. Нові елеватори можуть робити три- чотири обороти, в той час як старі елеваторні комплекси ледь витягують півтора. У старих елеваторах все складніше зберігати зерно. Старе обладнання не дає змоги швидко та гнучко працювати. З досвіду пана Юрія, реконструкція старого елеватора може обійтися підприємству значних коштів, та в цілому він все одно не зможе виконувати функції, як новозбудований елеватор.

“Логістична доцільність та енергоефективність елеваторів”

 

Цікавим та показовим кейсом для українського агроринку поділився Таїр Мусаєв, комерційний директор Grain Alliance. Компанія працює більше 20-ти років, збудувала перший елеватор у 2006 році та пройшла шлях з напільного зберігання, реконструкцію старих елеваторів, до будівництва нових маршрутних елеваторних комплексів, що працюють на твердому паливі. У розумінні Таїра Мусаєва саме економічну доцільність можна назвати ефективним використанням елеватора.

Наразі компанія Grain Alliance має у підпорядкуванні біля 56 000 га, що розташовані у чотирьох регіонах: Київському, Черкаському, Полтавському та Чернігівському. Потужність зберігання більше 250 тисяч тонн одночасного зберігання на власних елеваторах. Основні елеватори знаходяться у Київській області, які Grain Alliance придбали у 2006 році загальною потужністю зберігання 51 тисяча тонн.

З 2010 по 2018 компанія збудувала два елеватори потужністю 124 тисячі тонн та наростила силосне зберігання на вже існуючих елеваторах на 80 тисяч тонн.

Власний досвід комерційний директор Grain Alliance не називає ідеальним, адже зізнається, що у своїй практиці допустили мабуть усі можливі помилки, але на них і навчалися.

Цікаво, що Grain Alliance розпочали використовувати твердопаливні сушки. «Їх ефективність на нашому підприємстві повністю виправдала. До прикладу, у гіршому випадку ми заощаджуємо в два рази газу, а у кращому випадку в три-чотири рази. Тож наразі, якщо розглядаємо варіант збільшення потужностей зберігання то тільки у випадку, якщо можна поставити твердопаливні сушки» — доповнив пан Таїр. У компанії повністю забезпечують власні потреби у виготовленні пелет для палива. Для твердого паливаіз власних відходів використовують соняшник, кукурудзу, тощо.

Також Таїр Мусаєв відмітив, що при будуванні елеватора дуже важливо дивитися на розташування — якщо поруч немає залізничних маршрутних станцій, це буде економічно не доцільно. Важливість вдало вибраної локації важко переоцінити, адже автоперевезення з поля залишаються надто дорогими.

Власне поняття ефективного використання елеваторів представила Лариса Ткаченко, комерційний директор ФОРПЛІМЕР. Пані Лариса розповіла про впровадження розроблених їхніми фахівцями новаторських технологій по застосуванню поліуретанових виробів і поліуретанової футерування елеваторного обладнання. Поліуретан має унікальні властивості, які роблять елеватор стійким до ударів, вирізняється вогнестійкістю із низьким коефіцієнтом тертя та екологічністю. Поліуретан майже у п’ять разів витриваліший, аніжсталь — відмітила Лариса Ткаченко. Такі технології дозволяють вирішити проблеми зі зносом і корозією поверхонь, дробленням матеріалів, дозволяють оптимізувати виробництво і збільшити його рентабельність.

“Очищення зерна — запорука ефективної роботи елеватора”

 

Не останню роль в ефективності використання елеватора відігріє очищення зерна. Детально про важливість цього етапу розповів Микола Музика, начальник науково-дослідного центру ТОВ «ОЛІС». Наразі існує три види очищення зерна: попередня, первинна і вторинна. Микола Музика розповів, що компанія «ОЛИС» випускає близько 200 найменувань обладнання та різноманітних зерноочисних комплексів, млинів, крупоцехів від етапу розробки до введення в експлуатацію.

Як зазначив пан Микола, наразі все частіше зустрічаються випадки, коли з комбайну зерно одразу везуть на елеватор, що вимагає від елеватора впровадження систем як попереднього, так і первинного очищення зерна. Також, з досвіду компанії «ОЛИС» — не завжди фермери правильно підбирають зерноочисні машини з огляду на власні цілі.

Ще одним цікавим кейсом поділився Сергій Курдицький, директор «Перший Кооперативний Елеватор».Проект фінансується Урядом Канади і реалізується у двох регіонах — Дніпропетровській та Кіровоградській областях. Пан Сергій зазначив форму кооперації доволі ефективною через низку факторів. Проекти в зерновому бізнесі потребують значних інвестицій, як будівництво елеваторів, переробку, техніку тощо. Кооперативне підприємство значно спрощує фінансове навантаження. Також, будівництво елеватору потребує витрат на низку дозволів, бюрократичних процедур тощо, а кооперація ці витрати «розподіляє» серед учасників. Сам кооператив керується своїми членами, а якість управління залежить від професіоналізму фермерів. Але водночас, кооперативи є більш складними підприємствами, ніж рештаформа підприємств.

Діджиталізація сучасного елеватора

Про автоматизацію елеваторів на українському просторі активно почали говорити минулого року. Все більше вітчизняних фермерів усвідомлюють необхідність оптимізації процесів, адже це завжди буде виправданим кроком та матиме швидку окупність.

Модератор другої панелі Наталія Кулаковська, директор з маркетингу KMZ Industries, відзначила, що якщо раніше аграрії доволі обачливо ставилися до комплексної автоматизації процесів на підприємстві, зокрема на елеваторах, то наразі питання стає все більш актуальним.

«Можна констатувати: в елеваторному бізнесі вже сформувалося чітке розуміння важливості адаптації бізнесу до настання ери тотальної діджиталізації та необхідності інвестувати в неї. До того ж таку можливість розглядають нині не лише великі підприємства й агрохолдинги — перевагами автоматизації цікавляться і фермери», — зазначила пані Кулаковська.

 

На конференції «Елеватор-2019» компанія KMZ Industries представила власну розробку для автоматизації елеваторів. Про етапи впровадження автоматизації та про те, які проблеми фермера вона вирішує, на конференції розповів Олексій Ломакін, керівник відділу автоматизації та електрифікації KMZ Industries.

Передусім йдеться не про один автоматизований елемент елеватора, а про поняття «елеватор без людей», відзначив фахівець. Будь-який алгоритм можна оцифрувати, і технологічний процес на елеваторах — не виключення.

«Ми живемо у світі алгоритму, тобто можемо запрограмувати абсолютно все. Усі рухи, завдання будуть задані у програмі, і ми можемо відслідковувати всі процеси, що відбуваються на елеваторі», — зауважив пан Ломакін.

 

Насамперед автоматизація буде цікава тим, хто хоче оптимізувати процеси на елеваторі. Завдяки їй усі процеси спрощуються, закриваються питання обліку, система фіксує рівень якості виконаних робіт та автоматично виконує рутинні процеси.

«Наприклад, заходячи на елеватори, можна побачити п’ять-шість моніторів та обов’язково панель управління. Тобто для виконання кожної функції — свій центр керування. Такі моменти можна та потрібно оптимізувати, — підкреслив керівник відділу автоматизації та електрифікації. — Завдяки співпраці з провідними гравцями ринку KMZ Industries має можливість в одній програмі об’єднати управління всіма етапами роботи елеватора: зважувальний комплекс, пробовідбір, лабораторний аналіз проб, очищення та сушіння зерна, транспортування до силосів, контроль показників при зберіганні, подальше відвантаження. Це значно полегшує адміністрування і виключає потребу в безлічі програм під кожну складову елеватора».

Одна з переваг системи автоматизації елеватора — виключення людського фактору та мінімізація можливості помилок. Не треба контролювати якість виконання робіт — система виконує необхідні завдання автоматично, і все це можна контролювати з екрану. Крім того, фермеру не потрібна додаткова робоча сила, він не залежатиме від браку кадрів, що також може оптимізувати витрати підприємства.

Система автоматизації KMZ Industries — власна розробка компанії. «Ми надаємо весь спектр послуг: самостійно виготовляємо шафи енергопостачання, програмованого контролера, комунікаційного обладнання тощо; встановлюємо програмне забезпечення; здійснюємо монтаж і пусконалагодження», — розповів спеціаліст.

Робота над власним програмним забезпеченням для системи автоматизації наразі на завершальному етапі. У компанії зупинилися на програмному забезпеченні модульного типу — завдяки єдиному модулю управління можна буде керувати і транспортним  устаткуванням, і термометрією тощо. А кожне наступне підключення нового обладнання, наприклад зерносушарки, не потребуватиме окремого робочого місця для управління — все знову ж таки керуватиметься в одній програмі.

«Наше програмне забезпечення адаптується під індивідуальні завдання конкретного елеватора. Фермер може вносити свої корективи, побажання для зручності роботи. До того ж у нас немає прихованих витрат на ліцензії за кількість робочих місць, середовище розробки від постачальника контролерів тощо. А максимально простий інтерфейс програми зрозумілий навіть співробітникам без спеціальної підготовки», — пояснив Ломакін.

На початковому етапі KMZ Industries проводить будівельний, технологічний та енергетичний аудит, після чого формується проект на папері. Його краще закладати ще на стадії планування будівництва нових елеваторних потужностей. Інакше подальші витрати на впровадження можуть збільшитися удвічі.

«При початковому проектуванні ми також одразу створюємо систему, що робить облік усіх елементів, які споживають електроенергію. Таким чином підприємець зможе побачити електроспоживання не просто по всьому підприємству, а й для кожного окремого елемента, — говорить пан Ломакін. — Таке рішення ми впроваджуємо на платформі нашого партнера — німецького електротехнічного гіганта Phoenix Contact».

Після всіх підготовчих процедур KMZ Industries приїжджає на локацію, монтує обладнання, встановлює програмне забезпечення — і система починає працювати.

Як розповів фахівець, система від KMZ Industries спрощує не тільки регулювання процесів на елеваторі, а і його подальше обслуговування. Наразі у компанії розробляють програму технічного сервісу та ремонту. Вона передбачатиме постійну підтримку робочого стану елеватора, при цьому підприємство не матиме потреби утримувати власну ремонтну бригаду. Для цього у систему автоматизації буде введена програма, що за статистичними даними прогнозуватиме майбутню поломку або аварійну обстановку.

Наразі кілька проектів із впровадження автоматизації на елеваторах перебувають на завершальному етапі. Як розповів Ломакін, перший із них продемонструють вже навесні. Крім того, вже не перший рік KMZ Industries випускає стовідсотково автоматизовану зерносушарку Brice-Baker та включає до комплектації транспортного обладнання датчики, які дозволяють його автоматизувати за бажанням замовника.

«Ми зрозуміли, що вітчизняний аграрій вже готовий до автоматизації елеваторів. Усе більше фермерів не хочуть залежати від людського фактору і починають впроваджувати цю систему на своїх підприємствах, — відзначив Ломакін. — Час реалізації проекту досить короткий — усього три-чотири місяці. А його переваги очевидні: повний контроль над бізнесом і можливість по-справжньому керувати власним прибутком». 

Тему автоматизації елеваторів продовжив генеральний директор Phoenix Contact в Україні Андрій Максимець.

Генеральний директор розповів, що наразі компанія займається виготовленням компонентів для систем автоматизації елеваторів та у співпраці з KMZ Industries вже цього року представить новітній для України проект.

Phoenix Contact — провідний світовий виробник продукції та рішень у сфері електротехніки та автоматизації, має 50 дочірніх компаній та 30 представництв у світі. Дочірнє підприємство ТОВ «Фенікс Контакт» було засноване навесні 2005 року та є єдиним авторизованим представником Phoenix Contact Group на території України.

Минулого року компанія Phoenix Contact представила світовому ринку нове рішення — контролер з технологією PLCnext Technology.

   

 

Ця розробка являє собою відкриту екосистему для сучасних систем автоматизації та відповідає усім вимогам IIoT та Industrie 4.0. У технології втілюється комбінація з відкритої платформи управління, модульного програмного забезпечення для проектування і системи хмарної інтеграції, яка дозволяє адаптуватися до потреб оптимізації існуючих програмних служб.

«Можна провести паралель зі смартфоном, що має певний базовий функціонал. Та ви можете цей набір функцій значно збагатити», — зазначив Андрій Максимець.

 

Окрім цього, генеральний директор українського представництва Phoenix Contact розповів, що компанія пропонує й апгрейд технологічного обладнання, встановленого раніше.

«Наприклад, якщо ви встановили обладнання ще за відсутності поняття інтернету речей, наша технологія допоможе підключити його до хмари», — прокоментував Андрій Максимець.

У рамках технології Industrie 4.0 Phoenix Contact пропонує діджиталізацію процесів на виробництві. Усі продукти та процеси на підприємстві перебувають у цифровому просторі та повністю прозорі. Цифрова інфраструктура дозволяє передавати певні пакети даних у великій кількості, від найнижчого рівня аж до системи управління. Industrie 4.0 дає можливість підключення до хмарних технологій та передбачає наявність цифрових двійників, що будуть встановлені на устаткуванні.

«Цифровий двійник — це віртуальний прототип фізичного обладнання, що надає широкий спектр можливостей для аналізу поточного стану устаткування, а також планування подальшого сервісного обслуговування, пошуку потенційних проблем та їх вирішення, — пояснив Андрій Максимець. — Цифровий двійник надасть інженеру можливість оцінювати продуктивність того чи іншого сегмента обладнання та удосконалювати його у подальшому для збільшення потужностей». Відповідно, маючи повну історію робочих даних, можна оцінювати весь робочий процес та покращувати його.

Перший проект з елементами Industrie 4.0 компанія Phoenix Contact в Україні планує втілити із KMZ Industriesу системі автоматизації елеватора, над якою фахівці працюють з минулого року. «Ми одразу знайшли спільну мову, адже наші компанії утворюють цікавий симбіоз. KMZ Industries виступає як лідер та експерт з елеваторного обладнання, а Phoenix Contact створює технологічні рішення для цього обладнання, які клієнт зможе довго та продуктивно використовувати», — прокоментував Максимець. 

«Вітчизняні фермери тільки починають цікавитися такою технологією. Але ми бачимо у цьому великий потенціал в Україні. Наша мета — наблизити українську промисловість і виробництво до європейських стандартів, — зауважив Максимець. — У нас є розуміння того, які технологічні рішення необхідні в Україні, ми маємо експертизу з виготовлення кращого обладнання. І ці знання разом зі своїми продуктами ми хочемо передати виробникам товарів і послуг нашої країни».

 
Якість та безпечність продукції під час зберігання
 
 

 

 
   

Ця розробка являє собою відкриту екосистему для сучасних систем автоматизації та відповідає усім вимогам IIoT та Industrie 4.0. У технології втілюється комбінація з відкритої платформи управління, модульного програмного забезпечення для проектування і системи хмарної інтеграції, яка дозволяє адаптуватися до потреб оптимізації існуючих програмних служб.

«Можна провести паралель зі смартфоном, що має певний базовий функціонал. Та ви можете цей набір функцій значно збагатити», — зазначив Андрій Максимець.

Окрім цього, генеральний директор українського представництва Phoenix Contact розповів, що компанія пропонує й апгрейд технологічного обладнання, встановленого раніше.

«Наприклад, якщо ви встановили обладнання ще за відсутності поняття інтернету речей, наша технологія допоможе підключити його до хмари», — прокоментував Андрій Максимець.

У рамках технології Industrie 4.0 Phoenix Contact пропонує діджиталізацію процесів на виробництві. Усі продукти та процеси на підприємстві перебувають у цифровому просторі та повністю прозорі. Цифрова інфраструктура дозволяє передавати певні пакети даних у великій кількості, від найнижчого рівня аж до системи управління. Industrie 4.0 дає можливість підключення до хмарних технологій та передбачає наявність цифрових двійників, що будуть встановлені на устаткуванні.

«Цифровий двійник — це віртуальний прототип фізичного обладнання, що надає широкий спектр можливостей для аналізу поточного стану устаткування, а також планування подальшого сервісного обслуговування, пошуку потенційних проблем та їх вирішення, — пояснив Андрій Максимець. — Цифровий двійник надасть інженеру можливість оцінювати продуктивність того чи іншого сегмента обладнання та удосконалювати його у подальшому для збільшення потужностей». Відповідно, маючи повну історію робочих даних, можна оцінювати весь робочий процес та покращувати його.

Перший проект з елементами Industrie 4.0 компанія Phoenix Contact в Україні планує втілити із KMZ Industriesу системі автоматизації елеватора, над якою фахівці працюють з минулого року. «Ми одразу знайшли спільну мову, адже наші компанії утворюють цікавий симбіоз. KMZ Industries виступає як лідер та експерт з елеваторного обладнання, а Phoenix Contact створює технологічні рішення для цього обладнання, які клієнт зможе довго та продуктивно використовувати», — прокоментував Максимець. 

«Вітчизняні фермери тільки починають цікавитися такою технологією. Але ми бачимо у цьому великий потенціал в Україні. Наша мета — наблизити українську промисловість і виробництво до європейських стандартів, — зауважив Максимець. — У нас є розуміння того, які технологічні рішення необхідні в Україні, ми маємо експертизу з виготовлення кращого обладнання. І ці знання разом зі своїми продуктами ми хочемо передати виробникам товарів і послуг нашої країни».

 

 

 
   

Ця розробка являє собою відкриту екосистему для сучасних систем автоматизації та відповідає усім вимогам IIoT та Industrie 4.0. У технології втілюється комбінація з відкритої платформи управління, модульного програмного забезпечення для проектування і системи хмарної інтеграції, яка дозволяє адаптуватися до потреб оптимізації існуючих програмних служб.

«Можна провести паралель зі смартфоном, що має певний базовий функціонал. Та ви можете цей набір функцій значно збагатити», — зазначив Андрій Максимець.

Окрім цього, генеральний директор українського представництва Phoenix Contact розповів, що компанія пропонує й апгрейд технологічного обладнання, встановленого раніше.

«Наприклад, якщо ви встановили обладнання ще за відсутності поняття інтернету речей, наша технологія допоможе підключити його до хмари», — прокоментував Андрій Максимець.

У рамках технології Industrie 4.0 Phoenix Contact пропонує діджиталізацію процесів на виробництві. Усі продукти та процеси на підприємстві перебувають у цифровому просторі та повністю прозорі. Цифрова інфраструктура дозволяє передавати певні пакети даних у великій кількості, від найнижчого рівня аж до системи управління. Industrie 4.0 дає можливість підключення до хмарних технологій та передбачає наявність цифрових двійників, що будуть встановлені на устаткуванні.

«Цифровий двійник — це віртуальний прототип фізичного обладнання, що надає широкий спектр можливостей для аналізу поточного стану устаткування, а також планування подальшого сервісного обслуговування, пошуку потенційних проблем та їх вирішення, — пояснив Андрій Максимець. — Цифровий двійник надасть інженеру можливість оцінювати продуктивність того чи іншого сегмента обладнання та удосконалювати його у подальшому для збільшення потужностей». Відповідно, маючи повну історію робочих даних, можна оцінювати весь робочий процес та покращувати його.

Перший проект з елементами Industrie 4.0 компанія Phoenix Contact в Україні планує втілити із KMZ Industriesу системі автоматизації елеватора, над якою фахівці працюють з минулого року. «Ми одразу знайшли спільну мову, адже наші компанії утворюють цікавий симбіоз. KMZ Industries виступає як лідер та експерт з елеваторного обладнання, а Phoenix Contact створює технологічні рішення для цього обладнання, які клієнт зможе довго та продуктивно використовувати», — прокоментував Максимець. 

«Вітчизняні фермери тільки починають цікавитися такою технологією. Але ми бачимо у цьому великий потенціал в Україні. Наша мета — наблизити українську промисловість і виробництво до європейських стандартів, — зауважив Максимець. — У нас є розуміння того, які технологічні рішення необхідні в Україні, ми маємо експертизу з виготовлення кращого обладнання. І ці знання разом зі своїми продуктами ми хочемо передати виробникам товарів і послуг нашої країни».

 

 

 

Інші думки

Зв'язатися з нами

© Асоціація
виробників, переробників та експортерів зерна
, 1997-2018.
При цитуванні і використанні будь-яких
матеріалів посилання на Українську зернову
асоціацію обов'язкове. При використанні в
інтернет обов'язкове так само гіперпосилання
на http://uga.ua Розробка сайту