Зв'язатися з нами
Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

/ Реєстрація

Глобальна діджиталізація

Назад до думок експертів

Як впровадження цифрових технологій принесло Kernel у 2018 році додаткових $25 млн.

У 2018 році Агробізнес компанії принесе в загальну структуру EBITDA Kernel $170 млн. З цієї суми $25 млн отримано за рахунок використання діджитал-систем і технологій точного землеробства. Цифрові технології впевнено увійшли в український агробізнес і стали основою виробництва. Про те, як діджиталізація вплинула на економічні показники найбільшого агрохолдингу України, компанії Кернел, розповів Ігор Чикін, директор Агробізнесу компанії.

EBITDA Агробізнесу Кернел у 2014 році мала від’ємне значення і складала мінус $44 млн. Як змінилася ситуація в 2018 році? Які ключові чинники впливали на це? Яку роль зіграли digital-технології?

У 2018 році ми прогнозуємо EBITDA Агробізнесу Кернел на рівні $170 млн, що становить приблизно 48% від загальної EBITDA компанії. Я говорю оціночно, оскільки наразі ще не всі контракти закрито, і є якась частка невизначеності. Але, думаю, що відхилення від зазначеної цифри будуть не більше 5%.

Ключові критерії успіху – це, перш за все, команда, з якою ми працюємо, якість прийнятих рішень, а також детальна оцінка всіх процесів, які відбуваються всередині компанії. Важливим фактором, який дозволив Кернел досягти рекордних показників EBITDA, стали digital-технології.

Сьогодні ми стоїмо на порозі нової ери в агробізнесі, світ цифрових технологій впевнено наповнює агросектор. Це несе нові можливості, новий погляд на, здавалося б, давно зрозумілі процеси. Зараз ми дивимося на реальність через «цифру», це дозволяє, використовуючи Big Data, сформувати базу для детального і повного аналізу процесів і прийняття рішень. Не все просто на цьому шляху, ми працюємо над формуванням команди лідерів, здатних не тільки застосовувати готові рішення, а й, найголовніше, є генераторами нових ідей. Не секрет, що сьогодні в сегменті агробізнесу не існує рішень, які задовольняють усі потреби сектору. Це наш свідомий вибір, а не данина цифровій моді. Підтвердженням правильності нашої стратегії є рекордні показники EBITDA в 2018 році – $ 170 млн, з яких $ 25 млн ми отримали завдяки впровадженню діджиталізаціі.

– Які технології було введено в агровиробництві Кернел і які завдання з їхньою допомогою вдалося вирішити?

Діджитал-історія агробізнесу в компанії починалася з окремих елементів,спрямованих на вирішення окремих завдань, і чим більше ми занурювалися в цей процес, чим якісніше ставала експертиза, тим виразніше вимальовувалася необхідність консолідації процесів в єдину інноваційну екосистему сучасного агровиробництва, яку ми назвали DigitalAgriBusiness.

Сьогодні 100% полів покриті якісними RTK-сигналами, які є основою для точного землеробства, похибка в наших вимірах – не більше 2 см. Ми знайшли точки дотику з іншими компаніями, ділимося з ними своїми RTK-сигналами, натомість отримуємо їхні дані – тим самим забезпечуємо абсолютне охоплення площ.

100% полів вкрито метеомоніторингом. Ми розширили базу власних метеостанцій, організували спільний проект з іншими компаніями і черпаємо метеоінформацію з такого комплексного рішення

100% полів ми моніторимо за допомогою супутникових знімків, коптерів, а також ІТ-інструментів, з якими працюють агрономи безпосередньо в полях. Дані цього моніторингу автоматично зберігаються в базі даних і потім стають основою для аналітичного GIS-порталу. Цей ресурс – один із ключових факторів успіху. У ньому зібрано всю інформацію про процеси, що відбуваються в полях. За лічені секунди з будь-якої точки світу ми можемо зайти на кожне поле, побачити всі можливі звіти й аналітику, відео- і фотоматеріали. Це дозволяє максимально якісно і швидко аналізувати процеси, які відбуваються у виробництві.

Ми розробили власний унікальний алгоритм прогнозування врожайності на основі аналізу результатів супутникового моніторингу. Він дозволяє з високою точністю отримати прогноз валового виробництва зернових, побудувати якісну логістику і управляти реалізацією продукції за форвардними контрактами. У 2018 році алгоритм було протестовано на всіх полях компанії, і він довів свою ефективність.

У Кернел реалізовано автоматизований облік товарно-матеріальних цінностей через мобільні пристрої. Ми готові до того, щоб цього року повністю піти від паперових носіїв. Сьогодні компанія працює над впровадженням електронного цифрового підпису, щоб всі документи, створювані на мобільних пристроях, мали легітимний статус з підписом відповідальної особи. У повному обсязі реалізований проект з обліку зерна: кожна тонна, що завантажується в автомобіль у полі, автоматично потрапляє в облікову систему, минаючи паперові носії.

Всі виробничі процеси централізовано моніторяться співробітниками диспетчерського центру. Цього року ми маємо намір впровадити в роботу центру інструменти обробки даних в режимі онлайн за технологією BigData, яку використовує Uber, і перейти на нову модель моніторингу через алгоритми, що дозволяють автоматично виділяти події, що вимагають прийняття рішення або постійного моніторингу з боку диспетчерського центру.

Всі основні технологічні операції з використанням ТМЦ виконуються за заздалегідь створеним картами-завданнями, що віддалено завантажуються на техніку, а факт виконання контролюється профільним диспетчером.

Цього року ми як ніколи близько підійшли до нового великого етапу цифрового розвитку. Більше 2,5 років ми працювали над проектом, який повинен зібрати в собі всі елементи технологічних рішень, які використовуються в полях, в одну єдину ЕRP-систему. Ми розглядаємо це як створення якоїсь BigData, яка вже на сьогодні є комплексним рішенням для управління ключовими процесами в агробізнесі. Цей проект вже проходить етап тестування в регіонах.

Сьогодні всі бізнес-процеси інтегровані в мобільні додатки в планшет для кожного агронома. Ми називаємо цей проект «Мобільний агроном» (МАГ)-скаутинг і підходимо до того, що алгоритми роботи, прийняття рішення, оцінки стану посівів і виявлення ризиків і шкідливих об’єктів будуть однаковими для всіх співробітників компанії. Ми стандартизуєио ці процеси, що в свою чергу дозволяє дати досить повну комплексну оцінку всього, що відбувається в полі.

– Як народжуються інноваційні ідеї в Кернел – їх диктує ринок, це впровадження досвіду країн-конкурентів або трансформація корпоративного досвіду для вирішення стратегічних завдань?

Ідеї та інновації – це комплексна необхідність, продиктована розміром компанії. Масштаб має і позитивні моменти, і негативні. Один з негативних – складність управління таким земельним банком.

Впровадження цифрових інновацій для нас – це почасти вимушений захід, інших якісних рішень просто немає. Цей шлях був не завжди вдалим, було багато помилок, деякі проекти згорталися, були витрачені гроші і сили, які не принесли успіху. Але в цілому позитивних рішень було набагато більше.

Щорічно ми проводимо оцінку резервів агробізнесу, виявляємо проблеми і оцифровуємо їх у конкретні гроші. Розставляємо пріоритети в залежності від суми, яку можемо додатково монетизувати для компанії. Визначаємо шлях вирішення і слідуємо обраній стратегії. Щороку підводимо підсумки щодо виконання того чи іншого пункту з цієї програми і додаємо нові. Це є для нас основою тих поліпшень, над якими команда постійно працює.

– Поруч з технологіями будуть високоефективні команди. Якими властивостями повинні володіти фахівці?

Досвід впровадження високих технологій в агробізнесі дозволив нам сформувати пул внутрішніх експертів, і для стійкого розвитку компанії ми продовжуємо працювати над якісними змінами команд. Це стосується абсолютно всіх функціональних підрозділів: від механізаторів до менеджменту середньої та вищої ланки. Кернел формує покоління аграріїв, яке володіє високими професійними та особистісними якостями. Це продиктовано стрімким розвитком агробізнесу в сьогоднішніх реаліях. Зовнішній ринок не в змозі забезпечити цю потребу, тому ми бачимо єдиний шлях вирішення цього фундаментального завдання всередині компанії.

Фото: НВ_Digital Agribusiness

Сучасний трактор у полі – це новий продукт, обвішаний датчиками, моніторами, супутниковою навігацією, різного роду додатковими гаджетами. І ринку необхідна людина, яка здатна зібрати всі елементи цього пазлу в єдиний агрегат, випустити його в поле, і, якщо раптом там виникнуть неполадки, – оперативно усунути будь-які питання, від технічних, пов’язаних з експлуатацією самого трактора, до пов’язаних з експлуатацією цього високотехнологічного обладнання.

Найскладніше, що у кожної компанії на цьому етапі є своя історія, бізнес складає цей пазл, виходячи зі свого бачення. На ринку немає готових рішень, кожна велика компанія йде своїм шляхом у цьому напрямку.

– Ви працюєте над своєю ефективністю всередині компанії. Як ви її оцінюєте?

Запорука успіху компанії в будь-якому сегменті – це її ефективність. Для оцінки цього критерію намагаємося дивитися на всі боки, робимо бенчмаркінг. Світ рухається вперед, техніка укрупнюється, процеси змінюються, і щоб зберігати ефективність, доводиться дивитися не тільки на аналогічний бізнес всередині країни, а й за межі України. Варто звернути увагу на США, Південну Америку, Бразилію, Аргентину, де є компанії подібного масштабу. Де агробізнес – це саме бізнес, а не дотаційна модель, як у Європі.

Українському агробізнесу властива історична інертність. Сильно відчувається вплив тих процесів, тієї інфраструктури, тієї спадщини, які дісталися нам після Радянського Союзу. До сих пір не всі компанії в Україні змогли позбутися цього. І щоб знаходити ефективність всередині себе, ми звертаємо увагу на кращі приклади.

На жаль, всередині нашої країни існує маса процесів, які відсутні в більш розвинених країнах. Один з ключових негативних чинників – застаріла зношена інфраструктура, що не дозволяє робити належний запас міцності в цій системі.

Друга проблема – вимушена необхідність приділяти багато уваги охороні товарно-матеріальних цінностей, щоб в повному обсязі забезпечити правильний технологічний цикл. Це відрізняє нас від більш розвинених країн, де таких проблем просто не існує. А у нас в цих процесах задіяно близько 22% співробітників.

Плюс наша спадщина, сама структура земельного банку, змушує менеджувати додаткові бізнес-процеси. Взаємовідносини з пайовиками (в компанії зараз більше 150 тис. пайовиків і більше 210 тис. договорів оренди) – це окремий процес, який вимагає часу, сил і грошей. І його не існує в тих моделях, які, на наш погляд, є оптимальними на сьогоднішній день.

– Кернел – безумовно, лідер із впровадження інноваційних рішень і законодавець агромоди в багатьох технологічних напрямках. Чи готові ви ділитися експертизою з ринком, на яких умовах і в якому форматі?

Ми зацікавлені в розвитку ефективності агробізнесу не тільки в рамках компанії, але і в рамках всієї України. Істотну частку бізнесу компанії складають переробка насіння соняшнику, елеваторний напрямок, логістика, експорт через власні портові термінали, трейдинг. А успіх цих сегментів безпосередньо залежить від загальної ефективності агросектору України. Найращим підтвердженням політики відкритості Кернел служить наш проект Open Agribusiness, запущений у 2018 році, в рамках якого компанія виступила ініціатором нового формату взаємин з партнерами-сільгоспвиробниками. Кожен учасник програми за допомогою нової ІТ-платформи в режимі онлайн може вивчити виробничі результати інших учасників проекту та впровадити їхній досвід на своїх полях. Єдиною умовою для участі в цій програмі є бажання і готовність ділитися своїми результатами з іншими учасниками проекту.

Сьогодні перед усіма аграріями України стоїть складне завдання, в рамках якого ми повинні створювати нові механізми конкуренції на світових ринках. І це завдання можна вирішити тільки об’єднавши спільні зусилля і надаючи ринку сучасні інноваційні продукти.

https://biz.nv.ua

Інші думки

Зв'язатися з нами

© Асоціація
виробників, переробників та експортерів зерна
, 1997-2018.
При цитуванні і використанні будь-яких
матеріалів посилання на Українську зернову
асоціацію обов'язкове. При використанні в
інтернет обов'язкове так само гіперпосилання
на http://uga.ua Розробка сайту