Зв'язатися з нами
Search
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in excerpt
Search in comments
Filter by Custom Post Type

/ Реєстрація

ДОРОГА В ПЕКЛО: куди везуть український експорт 666 зерновозів

Назад до думок експертів

У найближчі роки українська залізниця не зможе вивозити зростаючі обсяги експорту зернових, повідомив Сергій Іващенко, В.о. виконавчого директора Української зернової асоціації на форумі Smart Agro Business.

Причина — брак тепловозів, вагонів-зерновозів і слабкі маневрені здатності станцій. «У нас сьогодні близько 18 тис. зерновозів, з яких 7 тис. — приватні та 11 — з парку Укрзалізниці, — розповів Іващенко. — В принципі, найближчим часом, якщо кожен місяць потрібно буде перевозити рівні об’єми, цієї кількості достатньо».

Однак, незважаючи на хороший комплект вагонів, їх завантаження дуже низьке, підкреслює експерт. За даними Іващенко, якщо в грудні щодоби завантажувалися 1630 вагонів, то після 19 лютого — лише 666 вагонів. Ця цифра і справді може виявитися для українського експорту зловісно фатальною, вважає В.о. виконавчого директора.

Левова частка експорту йде через порти, і залізна дорога, ведуча до них, дає 70 % всіх обсягів сухопутних перевезень зерна. В Україні, за різними оцінками, від 800 до 1000 елеваторів загальною потужністю зберігання близько 40 млн т і 30 млн т з них везуть саме залізницею.

При цьому країна може відвантажувати в порти 700 тис т зерна, але перевозити — лише 100-120 тис т. «Це проблема залізниці, а також припортових станцій, — вважає Іващенко. — Не всі можуть на них вчасно заїхати і вивантажитися».

Незважаючи на достатню кількість зерновозів, оборотність кожного з них (коли один вагон їде на елеватор і звідти в порт), за даними асоціації, складає близько 10 днів. «Це дуже довго і неефективно, — вважає її Іващенко. — І причина в тому, що у нас не вистачає тяги — і локомотивної на перегонах, і маневрової на місцях».

Укрзалізниця демонополізує зерновози, допускаючи роботу на своїй території приватного парку, але не тягу, пояснює експерт. Хоча з боку цього відомства недавно звучали обіцянки, що протягом п’яти років вона допустить і приватні тепловози.

«До того ж, я підрахував, що при майбутніх обсягах експорту нам буде не вистачати і зерновозів, — каже Іващенко. — При прогнозованих на найближчі роки 70 млн т експорту нам потрібні близько 26 тис. зерновозів, а у нас лише 18 тис. т. При цьому невідомо, який їхній стан і коли закінчиться термін експлуатації».

За даними спікера, молодший з вагонів Укрзалізниці — 1972 року збірки. «Тобто майбутні обсяги експорту ми просто не зможемо вивезти до портів», — підсумовує Іващенко.

“майбутні обсяги експорту ми просто не зможемо вивезти до портів”

До речі, в цьому маркетинговому році виробництво зернових в Україні склало, за даними асоціації, 61-62 млн т. З них кукурудзи — 24 млн., пшениці — 26 млн, жита — 0,5 млн т, ячменю — 8,3 млн т, решта — 2,3 млн т.

Наприклад, світовий імпорт кукурудзи в 2017 році досягнув близько $26 млрд, і частка України в ньому — 10 %. Країна також експортувала 17 млн т пшениці. Найближчі конкуренти українців по цій культурі — росіяни і австралійці. По кукурудзі — США, Бразилія та Аргентина.

AgroDay

Інші думки

Благодійний фонд Зв'язатися з нами

© Всеукраинская общественная организация производителей, переработчиков и экспортеров зерна, 1997-2024.
При цитировании и использовании любых
материалов ссылка на Украинскую зерновую
ассоциацию обязательна.При использовании в
интернет обязательна так же гиперссылка
на http://uga-port.org.ua Розробка сайту